яну
фев
мар
апр
май
юни
юли
авг
сеп
окт
ное
дек
Брошура

Плакат

Показване на 36-40 от 260.

Практически опит и кариерни възможности за студентите, завършили VIVACOM Техническа академия

14.06.2019 г.


 
 
За девета поредна година 16 студенти от III и IV курс от специалност „Телекомуникации“ на Техническия университет в София завършиха успешно VIVACOM Техническа академия. Шестима от тях започнаха стаж в компанията, двама бяха назначени на работа. За първи път тази година беше организирана обща среща на лекторите и участниците, по време на която бяха обсъдени  очакванията на студентите. За избягване на стандартната учебна обстановка част от лекциите бяха проведени в някои от ключовите обекти, част от технологичната инфраструктура на телекома. Местата бяха подбрани тематично, така че студентите да се информират и видят лично новостите с бранша. Темата за „MAN мрежи“ беше представена в Центъра на управление на мрежата и услугите на VIVACOM, a с „TV платформи“ бъдещите специалисти се запознаха в телепорт „Плана“. За изминалите девета години, откакто се провежда, VIVACOM Техническа академия се наложи като отлична възможност и предпочитан избор за младите инженери да затвърдят теоретичните си знания с практически ориентирани курсове, които не са включени в редовния план на обучение. В рамките на една учебна година ключови служители на VIVACOM работят с тях и предават практическия си опит чрез презентации и казуси. Освен специфични технически познания, студентите придобиват и ценна подготовка за комуникации и поведение в реална бизнес среда. Едно от най-съществените предимства за завършилите VIVACOM Техническа академия е получаването на допълнителни точки при формирането на състезателния бал за магистратура във Факултета по телекомуникации в Техническия университет, София.
 
2019-06-19

Празник на розата в Казанлък - красота и цветове



116-те Празници на розата - възхвала и поклон пред създателите на течното злато на света
В кулминацията на Фестивал на розата в Казанлък, кметът Галина Стоянова честити празника на казанлъчани и техните гости: „116-те празници на розата са възхвала и поклон пред труда на всички розопроизводители и розопреработватели, които създават течното злато на света. Да им благодарим за това, че пазят традицията такава, каквато е от векове“, започна приветствието си Кметът на Казанлък на централния площад „Севтополис“. „Тази година празниците са уникални, защото представят най-уникалния продукт, който се получава от красивата роза Дамасцена -българското розово масло, което съдържа 283 компонента, които го правят най-качественото розово масло в света“, посочи Галина Стоянова пред хилядите жители и гости в центъра на града.„То получава златни медали и награди на изложенията в Лондон, Париж, Милано, в целия свят, защото българското розово масло е най–качествено и най–търсено от всички порфюмерийни индустрии по света”. Към своите съграждани Галина Стоянова се обърна с думите: „Уважаеми казанлъчани, Вие сте един достоен български народ, който пази Долината и традициите тук. Прекланям се пред Вашето трудолюбие, Вашето гостоприемство и Ви благодаря, че и днес посрещнахте гостите ни от целия свят! Дръжте здраво корена си тук, в Долината, за да я правим по-красива и да я предадем през вековете!“. На хилядите посетители на Казанлък в днешния ден, кметът пожела: „Добре дошли, уважаеми гости! Насладете се на духа на Казанлък и на красотата на нашите обичаи и традиции!“ „Щастлива съм, че съм тук отново, за поредна година в тази благодатна Долина - на тракийските царе, на Цариците на Розата, на древните традиции и на динамичното бъдеще, на усиления труд, но и на прекрасните фестивали”, възкликна председателят на Народното събрание Цвета Караянчева. Пред официалните лица: Негово Високопреосвещенство Старозагорски митрополит Киприан, Почетен гражданин на Казанлък за тази година, заместник-председателя на Народното събрание Емил Христов, ръководството на Областна управа-Стара Загора, Общински съвет и Администрация, чуждестранни делегации Цвета Караянчева заяви: „Тук сякаш се е събрала красотата на света! Много хора, много слънца, много лица, ароматът на розата, прекрасната гледка към върховете на Стара планина и Средна гора – това е Казанлък. Хората чуват за този прекрасен край и се стичат от целия свят". Караянчева изрази благодарност към кмета Галина Стоянова и нейния екип за това, че години наред поддържат тази традиция, която ще се предава на поколенията. Председателят на Народното събрание подчерта, че за нея Казанлък е град на красотата, но е и индустриален град. „За да се върнат тук младите хора и да останат им трябва работа, възможности, образование, култура и любов към родния край". Караянчева изрази радостта си от откриването на Технически колеж в Казанлък към Технически университет-София, който ще подпомага с кадри местната индустрия. Празничното шествие в Казанлък започна след отдаване на почит към паметта на Ботев и загиналите за свободата на България. Точно в 12:00 часа с воя на сирените многобройните гости на празника от близо и далеч, на крака сведоха глави за подвига на героите на България. Под мотото „Началото...“пред публиката дефилираха пъстри състави на детски градини, училища, читалища, културни институти и гостуващи състави от побратимени градове. Шествието в Казанлък обедини  емоциите на над 5 000 участници и стотици хиляди гости. За първи път публиката бе поздравена от студентите на Технически колеж-Казанлък към ТУ-София, които бяха част от красивото дефиле. По традиция, празничният ден започна с пресъздаване на цветните ритуали „Розобер“ и „Розоварене“ в розови градини край Казанлък за официалните гости и туристи. 51-та Царица Роза Вероника Кънева и нейните подгласнички Кристияна Митева и Стела Владева бяха неотлъчно сред участниците в празничните събития. Шествието завърши с царска благословия за жителите на Долината и даде начало на рекордно дълго общо хоро. Събитията от програмата на 116-я Празник на розата ще продължат от 20:00 часа, когато на площад „Севтополис“ ще се състои официалното му закриване. Празничен концерт ще изнесе Военен духов оркестър при 61 Стрямска механизирана бригада-Карлово.
 
Вижте статията тук

Dariknews.bg, 02.06.2019 г.

2019-06-19

Отборът на ТУ заминава на международни състезания

Отборът на Техническия университет в София се готви за участие в международната автомобилна надпревара в Англия. Те подготвят трета версия на първия български състезателен болид. Студенти от различни факултети на Техническия университет проектираха и реализираха прототип на състезателен болид. В момента те работят върху трети модел, с който ще участват в международни състезания в Англия и Чехия. В началото по болида са работили едва 5 души, днес те са 40. Никол е една от тях. Тя е във втори курс и учи „Мехатроника и информационна техника“. Кристиан е студент, трети курс в УНСС, специалност „Финанси и счетоводство“. Определя себе си като изключението в екипа, защото само той е от друг университет.   Никол Цилева: „Адреналинът от това да караш автомобил е много хубав. Просто е много зареждащо.“  Кристиан Иванов :„Много хора ни питат това картинг ли е, болид ли е, бъги ли е. Питат ни с какво може да го сравняваме. Това с нищо не може да се сравнява.“  Състезанието е в две части, обясняват младежите. То включва в себе си статична и динамична дисциплина.  Никол Цилева: „Трябва да изготвим един бизнес план, в който трябва да покажем, че нашият проект си заслужава, ако се използва за масово производство. Как ние ще си върнем тази инвестиция, как ние ще продадем нашия продукт, така че да изкараме пари от него. Всъщност идеята ни е да ни подготви този проект за живота. Ние да можем след това да продаваме себе си.“  За техническите пропуски отговаря Владислав Иванов, главен асистент към катедра „Машинни елементи и неметални конструкции“ в ТУ.  Владислав Иванов-гл. асистент към катедра „Машинни елементи и неметални конструкции“ – ТУ: „Идеите, всичко идва от тях. Те са изключително добре подготвени. И моите колеги са си свършили работата. Някои от тях идват добре подготвени дори от училище. Има такива, които са първи или втори курс и са завършени инженери.“  Студентите отиват за втори път в Англия. Въпреки трудностите, които са имали при първото участие в състезанието, те са доволни от постигнатия резултат.  Кристиан Иванов: „Имахме проблеми с двигателя и буквално 3 дни преди да изпратим болида към Англия, трябваше да извадим двигателя. Съответно двигателят го слагахме на пистата. Хората от техническата инспекция ни казаха, че няма шанс да участваме, но успяхме.“  Кристиан е един от пилотите на болида. Най-вероятно тази година именно той ще го управлява. И Никол, и Кристиан очакват с нетърпение състезанията, които им предстоят това лято. Никол Цилева: „Нашият болид има пълния потенциал да се развие и да стане нещо много добро, тъй като и други състезатели от други отбори са разглеждали нашия болид и са оценявали това, което сме направили. Просто ни трябва още малко време, за да може да го изпипаме докрай.“ Кристиан Иванов: „Трябва да бъдем реалисти. Не можем да се борим за първите места, защото те просто имат много големи бази, имат много големи спонсори, но смятам, че ще се борим рамо до рамо с тях та дори и ще ги изпреварваме повечето отбори.“
Първото участие на студентите с болида е в Англия през юли. През август те отиват в Чехия.

Вижте репортажа тук

Тvplus.bg, 03.06.2019 г.

2019-06-19

Може ли БДЖ да остане национален превозвач и след 2024 г.?

13.06.2019 г. 

Експерти даваха своите предложения за бъдещото развитие на държавните железници. Наясно сме, че положението в БДЖ не може да се промени за няколко месеца. Това обясни днес председателят на Съвета на директорите в „Холдинг–БДЖ“ Григори Григоров при откриване на общественото обсъждане за закупуване на нов подвижен състав. След анализ на БДЖ стана ясно, че такъв ще дойде най-рано в средата на 2023 г., а дотогава ще текат капиталови ремонти на част от вагоните и локомотивите, както и ще се закупят употребявани вагони на немската Deutsche Bahn. В четвъртък ръководството на БДЖ събра експерти в бранша, неправителствени организации и пътници, загрижени за жп транспорта, за да обсъдят какво трябва да се включи в обществената поръчка за новите влакове. По време на обсъждането няколко пъти бе повторено, че удобството, комфортът и най-много чистотата са основните неща, които биха върнали пътниците във влаковете. „Ако подменим целия подвижен състав, намаляването на разходите биха стигнали до колосалната сума от порядъка на 82 млн. лв. на година“, коментира проф. д-р Валери Стоилов от катедра „Железопътен транспорт“ в Технически университет – София.  Според Веселин Кирев, координаторът на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, е важно да се знае какъв точно брой пътници пътуват изобщо по основните пътни артерии – с кола, автобус, влак, за да се прецени какъв ще бъде икономическият ефект от новия подвижен състав. Той допълни, че преди да се закупи подвижния състав, той трябва да се тества в български условия. „Мотрисите Siemens не бяха тествани в български условия и се видя, че проявяват конструктивни дефекти“, заяви той. Друго предложение на организацията е премиерът Бойко Борисов да се обърне директно към европейските си колеги Еманюел Макрон и Ангела Меркел с молба за техния подвижен състав, който вече не се използва, който да се предостави или безплатно, или на символична цена. Кирев подчерта, че в обществената поръчка трябва да се помисли как да се привлекат максимален брой участници. По негови думи това може да се случи като не се фиксира брой влакове и ремонтът им, за да има различни предложения от производителите. Освен това той призова да се търси европейско финансиране и за нов подвижен състав, а не само за ремонт на жп инфраструктурата. Идеята на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) е за офсетна програма за индустриално сътрудничество с бъдещите кандидати. Такъв офсет ще е от полза за икономиката, ще осигури нови работни места и трансфер на технологии към БДЖ. Основен проблем в БДЖ е липсата на кадри. По думите на шефа на НКЖИ Красимир Папукчийски „това е тежка професия, при която трябва да се вземат важни решения на момента, а интересът към нея е малък“.  Петър Бунев, председателят на Съюза на железничарите в България, изказа тезата, че в търга за новите влакове трябва да има клауза за обучение на кадрите в БДЖ. По негови думи след гаранцията в обществената поръчка, поддръжката на подвижния състав трябва да се прави в България. В края на обсъждането транспортният министър Росен Желязков коментира, че трябва да се мисли как услугата да стане привлекателна за пътниците.„Трябва да се мисли за услугата, за нейната привлекателност спрямо обществото, за нейната устойчивост, дългосрочност и изпълнение на целевите показатели, които БДЖ има пред себе си, за да бъде доставчикът на тази основна услуга по договор с държавата и след 2024 година, когато пазарът ще се либерализира“, коментира Желязков. Той отбеляза, че националният железопътен превозвач трябва да убеди обществото, че се развива във възходяща тенденция, за да запази единствената и лидерска позиция в пътническите превози. В интервю за Economic.bg през март Желязков каза, че има законен начин да се гарантира, че БДЖ ще получи субсидия за обществена услуга за превоз на пътници и след 2024 г. „Пазарът и тогава е бил либерализиран. Сигурен съм, че когато настъпи 2024 г. както правителството, така и министрите на транспорта и на финансите ще възложат превоза на пътниците на „БДЖ–Пътнически превози“, уточни Желязков.

Вижте статията тук

Еconomic.bg, 13.06.2019 г.

2019-06-14

Ученици от ТУЕС в зрелищна битка с роботи

14.06.2019 г.


 
Състезанието „TUES BattleBots” бе излъчено на живо в YouTube. Първа по рода си у нас битка между роботи, създадени и управлявани от ученици, организира Технологично училище „Електронни системи” (ТУЕС) към Технически университет – София миналата събота. 12 бойни робота премериха сили в състезанието „TUES BattleBots”. Инициативата е на 11-класниците в училището и техния преподавател маг. инж. Росен Витанов и се реализира с подкрепата на Асоциация на завършилите ТУЕС. Роботите в TUES BattleBots са курсови проекти, разработвани в продължение на 8 месеца по предмета Компютърни архитектури в ТУЕС, воден от маг. инж. Витанов, също възпитаник на училището. В битките се включиха 30 ученици, разпределени в 12 отбора. Създадените от тях роботи варираха между 5 и 25 килограма и се съревноваваха с разнообразни оръжия: въртящи се барабани, бургии, спинери и рампи, целящи да преобърнат опонента. За безопасността на зрителите бе изградена специална, обезопасена бойна арена, в която се проведоха зрелищните сблъсъци. Всичко бе излъчено на живо в YouTube, благодарение на партньорите на събитието от init Lab, а гостите на TUES Reunion наблюдаваха отблизо развоя на битката. Обратната връзка от гостите бе повече от положителна и организационният екип на TUES BattleBots планира следващи издания.
 
Вижте статията тук

Тechnews.bg, 14.06.2019 г.

Кaldata.com, 15.06.2019 г.

2019-06-19