Въпреки катастрофите-"Боинг" е далеч от фалит, подчерта Александър Богоявленски
14.03.2019 г.
Въздушният транспорт остава най-безопасният метод за придвижване, категоричен е инж. Марин Петров. Трагичната самолетна катастрофа с "Боинг 737 Макс 8" ни накара да се замислим наистина ли животът ни е по-добре след бума на технологиите. Инцидентът с етиопските авиолинии изкара на преден план взаимодействието между уменията на пилота и автоматизацията на машината. Страхът от нови инциденти надделя. Редица държави, сред които и САЩ, реагираха като затвориха въздушното си пространство за полети с "Боинг 737 Макс 8". Десетки авиокомпании оставиха своите самолети от този вид, закупени едва преди 2 години, и спряха поръчките на нови. Могат ли двете авиокатастрофи да сложат край на използването на изключително популярния модел самолети? "Тези катастрофи навярно няма да сринат имиджа на компаниите. Това не е прецедент, тъй като и преди е приземяван самолет на "Боинг". В момента са поръчани около 5000 бройки "Макс 8". Над 90% от обучението преминава в симулатори, но те са достатъчно съвършени, за да запознаят пилота с действителността. Станало е ясно, след първоначалния преглед на двете черни кутии, че причините за катастрофите са прекалено сходни. 2017 г. е най-безопасната година за летене, 2018 г. – малко по-малко. След всеки инцидент самолетът става все по-добър. Нещата за "Боинг" няма да приключат", посочи водещият на "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR Александър Богоявленски. "Има много признаци да мислим, че инцидентите с "Боинг" са еднотипни. Оказва се, че има несъответствие между възможностите на машината и уменията на пилота. Въведено е допълнително обучение на пилотите с автоматиката на машината. Но явно не е било достатъчно. Самолетният транспорт е доказан за най-безопасния", отбеляза гл. ас. по безопасност на полетите в ТУ-София инж. Марин Петров.
Вижте статията тук
Вbgonair.bg, 14.03.2019 г.
2020-07-15
Въздушният транспорт остава най-безопасният метод за придвижване, категоричен е инж. Марин Петров. Трагичната самолетна катастрофа с "Боинг 737 Макс 8" ни накара да се замислим наистина ли животът ни е по-добре след бума на технологиите. Инцидентът с етиопските авиолинии изкара на преден план взаимодействието между уменията на пилота и автоматизацията на машината. Страхът от нови инциденти надделя. Редица държави, сред които и САЩ, реагираха като затвориха въздушното си пространство за полети с "Боинг 737 Макс 8". Десетки авиокомпании оставиха своите самолети от този вид, закупени едва преди 2 години, и спряха поръчките на нови. Могат ли двете авиокатастрофи да сложат край на използването на изключително популярния модел самолети? "Тези катастрофи навярно няма да сринат имиджа на компаниите. Това не е прецедент, тъй като и преди е приземяван самолет на "Боинг". В момента са поръчани около 5000 бройки "Макс 8". Над 90% от обучението преминава в симулатори, но те са достатъчно съвършени, за да запознаят пилота с действителността. Станало е ясно, след първоначалния преглед на двете черни кутии, че причините за катастрофите са прекалено сходни. 2017 г. е най-безопасната година за летене, 2018 г. – малко по-малко. След всеки инцидент самолетът става все по-добър. Нещата за "Боинг" няма да приключат", посочи водещият на "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR Александър Богоявленски. "Има много признаци да мислим, че инцидентите с "Боинг" са еднотипни. Оказва се, че има несъответствие между възможностите на машината и уменията на пилота. Въведено е допълнително обучение на пилотите с автоматиката на машината. Но явно не е било достатъчно. Самолетният транспорт е доказан за най-безопасния", отбеляза гл. ас. по безопасност на полетите в ТУ-София инж. Марин Петров.
Вижте статията тук
Вbgonair.bg, 14.03.2019 г.