Отборът „Формула Стюдънт“ при ТУ-София се класира за участие в състезание на FS Alpe Adria, което ще се проведе на пистата „Нови Мароф“, Хърватска
















 

Ние от отдел „Връзки с обществеността“ се срещнахме с тях и им зададохме няколко въпроса:

1. Как се справи отборът в условията на пандемията COVID -19?

Заради епидемичната обстановка не успяхме да направим събитие, което осъществяваме ежегодно с участието на нашите партньори с цел да им благодарим, че ни подпомагат по всевъзможни начини. Друго събитие, което се наложи да отменим бе свързано с “Aеродинамиката при спортните автомобили”. Нашият главен аеродинамист щеше да изнесе лекция, в която да покаже основни елементи, които образуват аеродинамиката на един състезателен автомобил. Имаше интерес от хора на всякаква възраст, от и извън университета. По време на пандемията отделихме голяма част от времето за стратегически решения. Предстои ни също така смяна на работната среда от Google към Microsoft, където ще се възползваме от много повече услуги, пространство, както и различни нива на достъп.

2. Какви са новите инженерни решения в третия болид ?

Един от най-големите проекти, по които се работи усилено в отбора е аеродинамиката. Разработва се цялостен пакет: под на болида с дифузьор, предно и задно крило и панел, който покрива двигателя. Това ще ни помогне не само в динамичните дисциплини, но и в статичните. Работим по други два големи проекта, първият от които е за интегрирането на диференциала в болида. Може да видите повече информация за тази разработка в нашите социални мрежи. Втората голяма разработка, която не сме споменавали досега е кормилна рейка, която е изцяло „custom“ за нашите нужди. Чрез нея воланът ще се върти с много по-малко усилие, а на динамичните дисциплини ще подобрим точността и ще намалим умората при пилотите. По други два големи проекта работи също така екип „Електроника“  - тракшън контрол и телеметрия. За телеметрията работим съвместно с нашите приятели от студентски клуб „Роботика“. Телеметрията, по друг начин казано, е комуникацията ни с болида в реално време, чрез нея успяваме да събираме данни, докато болидът е в действие.

3. Ще има ли състезателен сезон за Formula student  през 2020 г.?

Още през първите дни, в които бяхме затворени вкъщи започнаха да идват новини за отменени състезания, докато накрая не останаха активни такива. В момента има две състезания, като едното е английското, на което ще се проведат само статичните дисциплини и то в интернет простанството. Другото състезание е Formula Student Alpe Adria, което успя да се организира въпреки ситуацията. Имаме късмет да сме сред класираните за него и да бъдем част от формата, който ще се проведе в Нови Мароф, Хърватия от 26-ти до 29-ти август 2020 г.. Там ще мерим сили с 22 болида от 10 държави.

4. Разкажете ни повече за отбора и как се променя той през годините?

Промените през годините са основно в броя на членовете на екипа. В началото студентите успели да осъществят тази налудничава идея са били малък екип, който във времето се е разрастнал до 30 души, колкото сме в момента. Интересното е, че всяка година отбора се променя, защото едно от условията да си част от нас е да си студент. Всеки новодошъл идва с мотивация и идеи, с които да гоним съвършенството и всеки сезон да ставаме по-добри.

5. Какви са плановете Ви за следващата година?

Подготовка на третия ни болид, който ще е на базата на този в момента. За тази цел обаче ни трябват още тестове на сегашния, за да съберем информация, която ще ни послужи за изчистване на концепцията, увеличаване на отбора с нови членове, търсене на нови партньори и затвърждаване на връзката със сегашните.

С нас разговаряха лидерите на отбора:

            Иван Иванов – капитан на отбора

            Иван Кулин – лидер на екип „Електроника“

            Симеон Симеонов – лидер на екип „Аеродинамика“

            Ангел Александров – лидер на екип „Шаси и окачване“

            Кристиян Иванов – ПР & Мениджмънт

2020-09-28