яну
фев
мар
апр
май
юни
юли
авг
сеп
окт
ное
дек
Брошура

Плакат

Показване на 41-45 от 244.

В АЕЦ “Козлодуй” бяха подписани договорите, с които четирима студенти официално станаха стипендианти на атомната централа

08.05.2019 г. 



Александър Николов - заместник-изпълнителен директор на Дружеството, поздрави младежите, покрили изискванията за включване в стипендиантската програма, сподели радостта си да ги нарече колеги и им пожела успешно завършване на сложните специалности, които са избрали. Атомната централа ще окаже подкрепа за обучението на Пламен Цветков и Любомир Николов - бакалаври в специалност “Топлоенергетика и ядрена енергетика” на Технически университет-София, на Елица Костова, следваща магистратура по “Ядрена енергетика” в същия университет, както и на Калоян Караиванов - бакалавър по “Ядрена техника и ядрена енергетика” в Софийски университет “Св. Климент Охридски”. До завършване на обучението си те ще получават стипендия от 1000 лева за семестър,както и заплащане на семестриалната такса в размер на стойността за държавна поръчка. На успешно завършилите ще бъде предложен трудов договор за работа по съответните специалности. Стипендиантската програма на АЕЦ “Козлодуй” има за цел да популяризира възможностите за реализация в ядрената индустрия и да подпомага процеса на професионално израстване на младите хора.
С това Дружеството дава своя принос за формиране на следващото поколение енергетици, които да продължат безопасната и надеждна експлоатация на ядрените мощности.

Вижте статията тук

Dariknews.bg, 08.05.2019 г.
24chasa.bg, 08.05.2019 г.
Аctualno.com, 08.05.2019 г.
Focus-news.net, 08.05.2019 г.
Вulnews.bg, 08.05.2019 г.

2019-05-10

Да се учиш в България и Германия, иска се техническа мисъл

08.05.2019 г.

Ден на Отворените врати при Техническия университет в София
Факултетът за германско инженерно обучение и промишлен мениджмънт  (ФаГИОПМ) при Технически университет София подготвя Ден на отворените врати на 10 май. Събитието е за онези, които знаят немски и имат техническа мисъл, но все още се чудят кой университет е най-подходящ за тях. На пук на общия български фон, факултетът за германско инженерно обучение и промишлен мениджмънт (ФаГИОПМ) се откроява с това предимство. За 30 години факултета са завършили 1770 студента. Важно е да се подчертае, че възпитаниците на ФаГИОПМ правят практики и обучения в германски университети и при завършването си получват германски дипломи. Още по-важно е, че възпитаниците на ФаГИОПМ са компетентни в областта си и лесно могат да се реализират професионално както у нас, така и по света.  Във факултета за германско инженерно обучение и промишлен мениджмънт  (ФаГИОПМ) при Технически университет София се предлагат следните специалности:  Мехатроника и информационна техника, Индустриален мениджмънт, Стопанско управление, Компютърни системи и технологии.  Обучението се провежда изцяло на немски език от български и немски преподаватели по учебните планове и програми на университетите партньори: Технологичен институт Карлсруе (KIT), Технически университет Брауншвайг, Ото фон Герике университет Магдебург, Висше училище по икономика и мениджмънт Есен. Ако искате да научите повече, не пропускайте деня на отворените врати във ФаГИОПМ на 10-ти май. На всеки кръгъл час в сградата на факултета, в кабинет 10213 (ет. 2, бл. 10 на ТУС)  ще може да се информирате свободно по всички въпроси, които засягат кандидатстването и процеса на обучение във факултета. В 10.00 часа ще бъде представен ФаГИОПМ в кабинет 10100 (бл.10, ет. партер). Час по-късно е посещението на отбора на Формула Стюдънт (бл. 9, партер). В допълнителната програма от 12.00 часа следва посещение на лабораторията по мехатронна, измервателна и регулираща техника и управление - (бл. 9). От 13.00 часа е посещението на лабораторията по физика - кабинет 10308 (бл.10, ет. 3) и програмата завършва с посещение на лабораторията по виртуално инженерство в кабинет 3109 (бл. 3, ет. 1)  от 14.00 часа.

Вижте статията тук

Ddnes.bg, 08.05.2019 г.

2019-05-10

Спечели годишна стипендия от ТУ-София

07.05.2019 г.



По случай Националния празник на Република България – 3 март, възпитаник на Техническия университет – София, предоставя възможност на амбициозен младеж да спечели годишна стипендия в размер на 5000 лв. под името „Обучавам се в ТУ-София, за да се реализирам в България". Инициативата е част от кампанията „Ако си дал, не си живял напразно...”, информираха за Борса.bg от учебното заведение. Стипендията е предназначена за студент от машиностроителна специалност в ТУ-София. От кандидатите се изисква да са в редовна форма на обучение, 3-ти курс и да са с общ среден успех „Мн. добър“ (5.00) за предходната година. „Всеки студент, който желае да се реализира в направлението, по което се обучава, по време и след завършване на образованието си, ще има обвързваща възможност в рамките на пет години да бъде част от екип на съответна компания по негов избор и задължително действаща на територията на България”, допълниха от ТУ-София. Документите, които се изискват за участие, са заявление от студента, придружено с мотивационно писмо, служебна бележка от университета с информация за общ среден успех, както и копия на сертификати от обучения, грамоти от състезания/олимпиади и др. Срокът за кандидатстване е до 24 май 2019 г. в център „Кариера и възпитаници (алумни)” на ТУ-София.

Вижте статията тук

Борса.bg, 07.05.2019 г.

2019-05-09

В родилния дом на българските екоболиди

05.05.2019 г.



Има един моторен спорт, в който България винаги е слагана сред фаворитите за призово класиране. В тази надпревара скоростта не е важна, а ключовото е да създадеш максимално ефективен автомобил. Става въпрос за "Шел еко-маратон" (Shell Eco-marathon), в който България участва от 2008 година, като само веднъж няма представител. Това е глобално състезание за ученици и студенти, които имат страст към разработването на иновативни решения за мобилност. През 1985 г. във Франция се провежда първото състезание "Шел еко-маратон" Европа, в което се включват 25 отбора (тази година ще са 112). От април 2007 г. се организира изданието за Северна и Южна Америка, а от 2010 г. надпреварата за Азия. Няколко месеца преди новото издание на екологичната надпревара за Европа "Дневник" реши да посети базата на най-успешния български отбор в нея - този на Техническия университет в София. Той има три втори, едно трето и едно четвърто място, а тази година отново е амбициран да е в челната тройка. Базата всъщност е гараж, намиращ се зад блок 9 на университета. В него могат да се видят част от състезателните автомобили от предишни надпревари, вече подготвените части и задвижващата система на новата кола и купите от спечелените призови места през годините, разбира се. Автомобилът от карбон Тази година екипът се състои от 10 студенти и няколко преподаватели, като амбицията е колата да е доста по-лека от миналогодишната, разказва ръководителят на проекта Пламен Пунов. Той уточнява, че за целта освен цялата каросерия от карбон ще е и рамата, която досега се е правила от алуминий. Очакванията са това решение да намали теглото на колата от 100 на 90 килограма. Активната работа по колата за всяко състезание отнема три месеца, като това става извън учебната програма. Любопитна подробност е, че почти всички детайли по колата са проектирани от студентите, а впоследствие са изработени от помагащата на проекта фирма. Това важи за цялото окачване, двата електродвигателя, електрониката, горивната клетка и т.н. На ток от водородна горивна клетка Тук е моментът да уточня, че отборът на Технически университет - София, се състезава в категорията "градски тип" на "Шел еко-маратон" (другата категория е прототипи), като в началото студентите разработват хибридни двигатели, но после се спират на електродвигатели. Източникът на енергия се променя и след вариант на колата с батерия от години се залага на водородна горивна клетка. В клетката става реакция между водород от намираща се в колата бутилка и кислород от въздуха, като се получава ток, който задвижва колата и отпаден продукт вода. Отборите от чужбина в "Шел еко-маратон" често разчитат на помощта на фирми от авиационната и автомобилната индустрия в изработката на различните детайли, но българските студенти залагат на собствената си находчивост. Те сами са си конструирали пещ, в която да "изпичат" карбоновите детайли от колата. Направили са си и стенд, на който тестват работата на задвижващата система, все едно тя е на колата. Комплексността на задачата е причината в проекта да са ангажирани студенти от различни факултети-транспортен, електроника, автоматика и електроинженерство. Студентският болид вдига до 35 км/ч. Новият болид на студентите от ТУ-София ще се задвижва от два електродвигателя (по един на всяко колело), с мощност 250 вата всеки (около 0.34 к.с.). В зависимост от нуждите се използват двата или един от тях. Горивната клетка в колата е с мощност 1 киловат. Монтирани са и суперкондензатори, в които за кратко се съхранява произведената електроенергия, което позволява на горивната клетка да работи постоянно в най-оптимален и ефективен режим. Максималната скорост на автомобила е 35 км/ч, а с 1 куб. метър водород може да измине 250 километра. Реално обаче по време на състезанието се навъртат 15-16 километра. Целта е да се направят определен брой обиколки на пистата, като е поставен лимит на времето. Победител е този отбор, който се е вместил във времето и автомобилът му е консумирал най-малко гориво. На въпрос за бюджета на проекта Пламен Пунов отговори, че вероятно е около 40 хиляди лева, като една четвърт от тази сума е за транспортирането на колата до мястото на състезанието и за пътуването и нощувките на екипа. Ползите от проекта Освен, че работи за повишаване на престижа на българското висше образование зад граница, проектът "Шел еко-маратон" е полезен и за участващите в него студенти. От една страна, те виждат реализирани идеите си и трупат практически опит, от друга, лесно си намират работа, най-често във фирмите, които спонсорират отбора и са наясно с качествата им.Българското участие тази година Тази година "Шел еко-маратон" Европа ще се проведе на писта край Лондон от 29 юни до 5 юли. На него България ще бъде представена за първи път от шест отбора, което я нарежда на девето място по този показател. Лидери са Франция с 42 тима, Германия с 13 и Великобритания и Турция с по 12. Три от българските отбори - на Техническите университети в София и Варна, както и тимът HydRu на Русенския университет "Ангел Кънчев", ще са в категорията автомобили "градски тип". В нея сили ще премерят 49 тима от цяла Европа. 22 от тях залагат на електрическата батерия, като източник на енергия. Има също коли на бензин (12), водород (10), дизел (4) и етанол (1). В категория "прототипи" също се включват три български екипа - отбор "Автомобилист" на Русенския университет и двата ученически екипа - на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – гр. Чепеларе, и на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника – гр. Бургас. Те ще мерят сили с още 109 тима от цяла Европа. И в тази категория батерията е предпочитана като източник на енергия (47 отбора). Следват бензинът (40), водородът (14), етанолът (9) и дизелът (2). Българските отбори ще бъдат представени на 7 юни. Тогава ще бъде обявен и победителят в конкурса за идейни разработки на тема "Иновации в подкрепа на българските отбори в "Шел еко-маратон". В него могат да участват ученици и студенти на възраст между 16 и 22 години.

Вижте статията тук

Dnevnik.bg, 05.05.2019 г.

2019-05-09

Сливен ще бъде домакин на "Дни на науката на ТУ-София" и на национална научна конференция

07.05.2019 г.



Сливен ще бъде домакин на "Дни на науката на ТУ-София" и национална научна конференция с международно участие "Сливен 2019". Това съобщиха организаторите на научния форум от Техническия университет в столицата и Инженерно-педагогическия факултет и Колеж-Сливен. Форматът "Дни на науката на ТУ-София", който обединява множество ежегодни научни форуми, организирани от Техническия университет, ще бъде открит на 9 май. На откриването ще присъстват ректорът на ТУ чл.-кор. проф. Георги Михов и ръководството на ТУ. С откриването на "Дни на науката на ТУ-София" ще започне и двудневната ХХIII Национална конференция с международно участие "Сливен 2019". По време на конференцията ще бъдат изнесени научни доклади в седем тематични направления: "Машинна механика и транспорт", "Механика на флуидите, топло- и масопренасяне", "Машиностроителна техника и технологии", "Електротехника, автоматика и информационни технологии", "Технологии, техника и дизайн на текстила и облеклото", "Педагогика и мениджмънт", "Математика, физика и химия". Сред организаторите на научния форум са Националното научно-техническо дружество по Теория на механизмите и машините, Съюзът на учените в България - клон Сливен, Институтът по механика-БАН, Институтът по системно инженерство и роботика-БАН, Териториалната организация на НТС-Сливен. 

Вижте цялата статия тук

БТА, 07.05.2019 г.
N
ovini.bg, 09.05.2019 г.

 

2019-05-16