яну
фев
мар
апр
май
юни
юли
авг
сеп
окт
ное
дек
Брошура

Плакат

Показване на 46-50 от 229.

Поскъпването на тока е неизбежно, категорични са експерти

09.04.2019 г.

Според тях не може да се прави социална политика чрез цената на електроенергията. Националната електрическа компания е поискала близо 20% увеличение на тока за бита и малките фирми от 1 юли. Според доклад на НЕК прогнозната средна покупна цена на тока за бита и регулирания пазар от 1 юли е 151 лева за мегават, което е с близо 20% повече от утвърдената цена за текущия период. Трите електроразпоредителни дружества заговориха за поскъпване, но със стойности наполовина на цитираните - между 8% и 9%. По думите на бившия директор на ЕСО Валентин Колев пред Bulgaria ON AIR поскъпването на тока е неизбежно, тъй като разходите за въглеродния диоксид са се увеличили много. Според бившия заместник-министър на икономиката и енергетиката Явор Куюмджиев парите, които се събират за енергетика, не отговарят на разходите. По думите му, ако цените трябва да са пазарни и да се търси баланса в енергетиката, те трябва да са още по-високи. "Има и друг проблем - не може да се прави социална политика чрез цената на електроенергията. Това, което трябва да се направи, е да се стимулира потреблението на хората, които не могат да си го позволят, а не задържане на цената на тока", коментира Куюмджиев в "България сутрин". Според него ще бъде по-евтино за държавата да подпомага гражданите, които нямат възможности". Субсидирайки цената на електрическата енергия, ние субсидираме повече големите потребители, а не малките. Именно заради това би трябвало социалното министерство да поеме своите функции и за тези, които не могат да плащат да се осигури съответното подпомагане", съгласи се Колев. Според Явор Куюмджиев вероятно е увеличението да бъде символично и няма да стигне до 20%, тъй като предстоят избори. Колегата му обясни обаче, че ако се случи така, НЕК ще претърпи огромни загуби.

Вижте репортажа тук

Bgonair.bg, 09.04.2019 г.

2019-04-11

Младен Маринов: България ще проведе свое разследване за авиокатастрофата в Северна Македония

04.04.2019 г.

Разследването на авиокатастрофата е сложно и ще продължи дълго, като България ще се включи, посочи министър Младен Маринов: „При всеки случай на загинали български граждани на чужда територия се води и следствие паралелно и в нашата държава. Материалите трябва да дойдат от разследващите в Северна Македония по официален път“. Вътрешният министър заяви още, че най-близките роднини на загиналото семейство при самолетната катастрофа предстои да пътуват за Северна Македония, за да дадат там ДНК проби за категоричното разпознаване на четирите жертви: „За да се търси бързина, ще трябва да пътуват близките до Северна Македония, иначе самите процедури ще отнемат време“. „България ще окаже помощ на близките“, заяви Маринов. Марин Петров, главен асистент по безопасност на полетите в Техническия университет, коментира инцидента в предаването „12+3“: „В такива случаи обикновено има натрупване на различни фактори, но причина за инцидента в конкретния случай вероятно са метеорологичните условия. При летене над планина трябва да се очакват внезапни промени на времето. Той е бил изненадан от бързо променящата се обстановка“. 

Вижте статията тук

Вnr.bg, 04.04.2019 г.

2019-04-05

Щедра стипендия! АББ дава 6 бона на талантливи инженери

03.04.2019 г.



Индустриалният гигант АББ дава 4-цифрена стипендия на студенти от Техническия университет-филиал Пловдив. Точният размер на безвъзмездното подпомагане е 5860 лева годишно плюс еднократно плащане от 900 лева за покупка на компютър. Финансирането може да продължи до пет години, като стипендията се потвърждава всяка следваща година на база успех и добро представяне. Срокът за кандидатстване е до 12 април и от офертата могат да се възползват студенти, редовно обучение, обучаващи се в Технически университет, гр. София и филиал Пловдив, които са студенти за първи път. Първокурсници или второкурсници от факултети Автоматика, Електротехнически факултет, Енергомашиностроителен факултет, Факултет Електронна техника и технологии, Машинно-технологичен Факултет, Машиностроителен факултет, Факултет за германско инженерно обучение и промишлен мениджмънт, Факултет за френско обучение по електроинженерство, Факултет за английско инженерно обучение -Технически университет София и филиали: Факултет по електроника и автоматика и Факултет по машиностроене и уредостроене - Технически университет - филиал Пловдив. Има изискване и за успех - равен или по-висок от мн. добър 4,50 от зимния семестър. Влияние оказват и доходите на двамата родители, общата разполагаема сума трябва да е по-ниска от 2720 лева месечно. От години фондацията за инженерно образование „Юрген Дорман“ на АББ предоставя стипендии на студенти от цял свят с много добри академични постижения, които се нуждаят от финансова подкрепа, за да могaт да продължат обучението си. Самият Юрген Дорман в периода 2001-2007 година е бил председател на борда на директорите в АББ, а между септември 2002 и декември 2004 година заема длъжността главен изпълнителен директор на АББ.

Вижте статията тук
 
Мarica.bg, 03.04.2019 г.

2019-04-05

Версии за самолетната катастрофа в Северна Македония - говорят експертите

04.04.2019 г.
 
Продължава разследването на самолетната катастрофа в Северна Македония, при която загина четиричленно българско семейство. Властите в Скопие заявиха, че е рано да се каже с точност каква е причината за трагедията. Експертите у нас обаче продължават да коментират. В ефира на БНТ специалисти се усъмниха в теорията за отказал двигател и предложиха друго обяснение. Димитър Ставрев - редактор в "Клуб КРИЛЕ": Самолетът е загубил пространствена ориентировка и дълго време се е лутал къде точно да продължи. Жители на близкото село потвърдиха, че той дълго време е кръжал над селото. Предполагам, че се е изгубил. Тези самолети летят по правилата на визуалните полети, т.е. те използват визуална навигация, за да летят. Инж. Марин Петров - гл. асистент по безопасност на полетите, ТУ-София: Полетите в планински условия са известни с особена сложност. Има такива проблеми, които пилотът би трябвало да съобрази. Става ясно, че той се е срещнал с голям облак, мощен облак, който може да причини сериозни турболенции.

Вижте интервюто тук

БНТ, 04.04.2019 г.

 

2019-04-05

Въпреки катастрофите-"Боинг" е далеч от фалит, подчерта Александър Богоявленски

14.03.2019 г.
 
Въздушният транспорт остава най-безопасният метод за придвижване, категоричен е инж. Марин Петров. Трагичната самолетна катастрофа с "Боинг 737 Макс 8" ни накара да се замислим наистина ли животът ни е по-добре след бума на технологиите. Инцидентът с етиопските авиолинии изкара на преден план взаимодействието между уменията на пилота и автоматизацията на машината. Страхът от нови инциденти надделя. Редица държави, сред които и САЩ, реагираха като затвориха въздушното си пространство за полети с "Боинг 737 Макс 8". Десетки авиокомпании оставиха своите самолети от този вид, закупени едва преди 2 години, и спряха поръчките на нови. Могат ли двете авиокатастрофи да сложат край на използването на изключително популярния модел самолети? "Тези катастрофи навярно няма да сринат имиджа на компаниите. Това не е прецедент, тъй като и преди е приземяван самолет на "Боинг". В момента са поръчани около 5000 бройки "Макс 8". Над 90% от обучението преминава в симулатори, но те са достатъчно съвършени, за да запознаят пилота с действителността. Станало е ясно, след първоначалния преглед на двете черни кутии, че причините за катастрофите са прекалено сходни. 2017 г. е най-безопасната година за летене, 2018 г. – малко по-малко. След всеки инцидент самолетът става все по-добър. Нещата за "Боинг" няма да приключат", посочи водещият на "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR Александър Богоявленски. "Има много признаци да мислим, че инцидентите с "Боинг" са еднотипни. Оказва се, че има несъответствие между възможностите на машината и уменията на пилота. Въведено е допълнително обучение на пилотите с автоматиката на машината. Но явно не е било достатъчно. Самолетният транспорт е доказан за най-безопасния", отбеляза гл. ас. по безопасност на полетите в ТУ-София инж. Марин Петров.

Вижте статията тук

Вbgonair.bg, 14.03.2019 г.

 
2019-04-05